Приветствую Вас, Гость

Интерактивная игра. Методические рекомендации по использованию ЦОР

  1. Название ЦОР: Интерактивная игра «In the land of fairy-tale» - «В гостях у сказки»
  2. Цель использования: формирование интереса к чтению и письму на английском языке; развитие воображения, наблюдательности; воспитание чувства ответственности, умения принимать решения; формирование уважительного отношения друг к другу при сотрудничестве и оказание взаимопомощи при работе в парах.
  3. Оборудование, раздаточный материал: компьютерный мобильный класс, мультимедийная презентация.
  4. Предварительная подготовка.

         Перед проведением данного обобщающего урока по темам «Животные», «Цвета», повторение ранее изученных грамматических конструкций, учитель устанавливает на компьютерах мультимедийную презентацию -интерактивную игру «Inthelandoffairy-tale» - «В гостях у сказки», тем самым готовит 15 рабочих мест для обучающихся. Обучающиеся могут работать как индивидуально, так и в парах. В этом случае будет использовано столько компьютеров, сколько пар.

Планируемый результат

Предметные умения

Универсальные учебные действия

(регулятивные, коммуникативные, личностные)

  • читать текст на английском языке с полным пониманием информации;
  • отработать лексические единицы по темам «Животные», «Цвета», грамматические конструкции;
  • отработать произносительные навыки.

Личностные: формирование ответственного отношения к живой природе, готовности к саморазвитию и самообразованию, коммуникативной компетентности в общении со сверстниками.

Регулятивные: осуществление самонаблюдения, самоконтроля, самооценки коммуникативной деятельности на английском языке.

Познавательные: построение логических решений, включающее установление причинно-следственных связей, ознакомительного, поискового чтения.

Коммуникативные: формулировка собственного вывода, умение адекватно использовать речевые средства для решения коммуникативных задач.

Межпредметные связи: окружающий мир, информатика и ИКТ, литературное чтение.

Формы организации познавательной деятельности: индивидуальная, парная.

Методы обучения: коммуникативный, иллюстративный, игровой.

Тип урока: повторительно-обобщающий.

Технологии: коммуникативное обучение, игровая (лексическая игра).

Подход: практико-ориентированный, творческий.

Представленный авторский ЦОР - интерактивная игра «In the land of fairy-tale» - «В гостях у сказки» помогает решить конкретные задачи при обучении. Использование игры делает процесс обучения более эффективным: материал усваивается быстрее, а его применение на новом уровне возможно в более короткие сроки. Разнообразные формы работы, новая подача материала активизируют внимание обучающихся, способствуют активному восприятию учебного материала. Все это положительно влияет на результаты достижения поставленных целей.

Использованная литература:

1.  Учебник «Английский в фокусе» ("Spotlight") для начальной школы общеобразовательных учреждений (авторы Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс).

2.  Книга для учителя к учебнику для 2 класса «Английский в фокусе» ("Spotlight") для начальной школы общеобразовательных учреждений (авторы Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс).

 

Технологическая карта проведения игры (решения сюжетной задачи).

 

Маршрутный лист работы над проектом (технология веб-квеста)

Таблица №1

IntroductionВведение в тему проекта

 

London is a large, multicultural city, rich in history and with many beautiful and interesting places to visit.

You have decided to spend a month in London, during which you will be studying English at a language school. You are going to plan your trip before you go; using the Internet to help you find all the information you need to make your trip. You will be finding a lot of information from the Internet, which you will use to make a presentation.

ProcessПроцесс выполнения работы

 

Find a partner to work with. Try to find someone with similar ideas/tastes.

Use the resources to find the information you need. You can do all this together or divide the tasks between you. Use this information as the basis of a presentation.

Write a postcard to your friends or family back home.

You will complete the self-evaluation form.

Tasks - Задание

The purpose of this Web Quest is to plan your visit to London, where you will stay for one month learning English and, above all, having fun! You will be provided with the necessary Internet resources to do this.

  1. First, you need to arrange your accommodation in London. Choose from different options (Youth Hostel, Host Family, Bed & Breakfast…) and explain why you have chosen it. After that, write down the address of the place where you will be living. Visit the following web pages to find information:

http://www.timeout.com/london/hotels/

http://www.londonnet.co.uk/ln/guide/accomm/budget.html

http://www.londonhostfamilies.com/

http://www.hosts-international.com/accommodation.htm

  1. You are flying to Heathrow airport. How will you get to the place where you are staying? Use the Tube Map provided.

http://www.baa.co.uk/main/airports/heathrow/getting_here_frame.html

http://tube.tfl.gov.uk/content/tubemap/default.asp

http://www.tfl.gov.uk/buses/buses_map.shtml

3. Visit the links below and decide which one is the most suitable option for you. Then, describe the different activities they offer you and the reasons why you have decided to choose it:

http://www.englishinbritain.co.uk/region_selectlist.cfm?regionID=2

http://www.arels.org.uk/search_pages/search_fs.html

http://www.roseofyork.co.uk/newcourse.html

4. How will you get from London home to the English school you have selected?

http://tube.tfl.gov.uk/content/tubemap/default.asp

http://www.tfl.gov.uk/buses/buses_map.shtml

5. Decide on the places where you would like to go (explain why).                      

Museums:

http://www.nhm.ac.uk/         
http://www.nationalgallery.org.uk/   http://www.thebritishmuseum.ac.uk/  http://www.museumoflondon.org.uk/

http://www.tate.org.uk/home/default.htm   
 Pubs / Clubs:                                                 

http://www.pubs.com/                                          

http://www.clubinlondon.co.uk/

6. Write a postcard to your friends or family back home. Use these questions:

How are you feeling? What’s your course like? What’s your accommodation like? What’s the weather like? What’s the food like? Are the people friendly? What have you done so far?

Anything else?

Self-Evaluation -

Рефлексия

This is an opportunity for you to reflect on what you have achieved while doing this web quest. Try to answer the questions honestly, but don’t be too hard on yourself!

Research Stage

How much help did you need to use the Internet links?

Was there anything that was too easy or too difficult for you?

Were you able to find the information you needed easily?

What have you learnt about searching websites/the Internet?

Planning Stage

Did you work efficiently with your partner?

How did you overcome problems or difficulties?

Did you allow enough time to plan and produce your presentation?

Is there anything you could have done better?

Production Stage (Presentation and Postcard Writing)

Did you speak clearly and loudly?

Do you think it was easy to follow?

Was your grammar and language accurate?

Was your presentation interesting and visually attractive?

Were you happy with your presentation and your postcard?

How has your English improved from doing this Web Quest?

Did you enjoy this activity?

Evaluation Оценка деятельности

You will be given a grade as a pair.

 

 

Unsatisfactory

1

Satisfactory

2

Very Good

3

Excellent

4

Score

Research 

 

Web Search and Investigation  

Поиск и подбор информации

Students need assistance or supervision to use suggested Internet links and to navigate within these sites

 Students are occasionally able to use suggested Internet links to find information and navigate within these sites easily without assistance.

Students use suggested Internet links to find information and navigate within these sites easily without assistance.

 Students effectively use suggested sources of information to accomplish their tasks.

 

 Presentation

 Contents

Презентация и ее содержание

The trip is not thought over or organised according to the given tasks.

The trip is thought over and organised, but some of the tasks are not fulfilled.

The trip is thought over and organised according to the tasks.

The trip is well-thought over and perfectly organised, clearly and logically presented, all the tasks accomplished.

 

 Language Accuracy (Style, Grammar, Vocabulary)

Языковой материал

The presentation is poorly styled and contains lots of grammar or vocabulary mistakes.

The presentation is written in a simple way and contains some grammar or vocabulary mistakes.  

The presentation is well-styled and contains little or no grammar or vocabulary mistakes.

The presentation is written in an original and interesting style, contains no grammar or vocabulary mistakes.

 

Design

Оформление

The work is simple in approach and lacks illustration.

The work is an ordinary one with some illustration.

The work is interesting in approach and well- illustrated.

 

The work is original in approach and visually attractive, skilfully illustrated by pictures, maps, charts.

 

Pair Work

Парная работа

Students do not even meet together to arrange their work or do not reach an initial agreement.

Students meet together but work individually. There is no effective collaboration.

Students collaborate efficiently but there are still some coordination deficiencies.

Students collaborate most efficiently. They always overcome difficulties when working together.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Предлагаемый веб-квест представляет собой планирование (учебного) путешествия в страну изучаемого языка, обучая при этом учеников пользоваться и принимать аутентичную информацию из Интернета для разработки и оформления проекта. В ходе работы над проектом предусмотрена как устная презентация материала обучающимися, так и письменная часть задания представляется в виде почтовой открытки. Изучив аутентичный материал, обучающиеся структурируют и отрабатывают его в группах или парах, представляя свои мини-проекты.

В конце работы предусмотрена рефлексия учебной деятельности, которая позволяет сделать определенные выводы по работе в данном направлении (создание веб-квеста) и оценить себя и работу партнера (одноклассника).